Beta Glucanii impotriva Covid19

  • Beta-glucanii sunt tipuri de fibre solubile care pot ajuta la reducerea citokinelor inflamatorii și la prevenirea furtunii de citokine, care este asociată cu infecție severă COVID-19 și deces
  • Beta-glucanii oferă, de asemenea, o protecție puternică împotriva altor infecții virale, cum ar fi răceala obișnuită și gripa
  • Pe lângă faptul că contribuie la creșterea imunității, beta-glucanii pot contribui la îmbunătățirea rezistenței la insulină, la creșterea diversității bacteriene din intestin, la prevenirea cancerului și la contribuția la pierderea în greutate
  • Alți nutrienți care pot spori imunitatea și pot ajuta la combaterea COVID-19 includ vitamina C, vitamina D și zinc

Când vine vorba de COVID-19, par să existe mult mai multe întrebări decât răspunsuri. Dar, pe măsură ce continuăm să aflăm despre fiziopatologia virusului, apar mai multe cercetări cu privire la modul de combatere și / sau prevenire a acestuia.

Cercetătorii dintr-un studiu din august 2020 publicat în Știința mediului total sunt primii care se uită la beta-glucani, tipuri de fibre solubile și cum pot fi capabili să vă protejeze de SARS-CoV-2, virusul care cauzează COVID- 19. 1

Una dintre complicațiile majore ale COVID-19 este pneumonia, care este, de asemenea, însoțită de replicarea rapidă a virusului. În timpul acestei replicări rapide, sistemul dvs. imunitar eliberează citokine pro-inflamatorii care duc la o reacție exagerată a răspunsului imun numit furtună de citokine. Furtuna de citokine poate duce la leziuni pulmonare, sindrom de detresă respiratorie acută (ARDS) și moarte.

În acest studiu, cercetătorii au luat extract de beta-glucani dintr-o formă de ciupercă shiitake numită Lentinus edodes și au combinat-o cu un model de leziuni pulmonare in vitro.

Au descoperit că beta-glucanii au redus interleukina 1 beta și interleukina-6, două citokine care pot declanșa furtuna de citokine care cauzează ARDS în cazuri severe de COVID-19. Beta-glucanii au redus, de asemenea, stresul oxidativ și activează substanțele imune numite macrofage care distrug potențialii invadatori, cum ar fi virușii.

Potrivit altor studii, beta-glucani spori , de asemenea, activitatea celulelor si functia de celulele natural killer (NK), 2  un tip de celule albe din sange , care joaca un rol critic în sistemul imunitar înnăscut și acționează ca prima linie de apărare împotriva virușilor . 3  Cercetările arată că numărul și funcția celulelor NK scad considerabil odată cu infecția cu COVID-19, în special la cei care se îmbolnăvesc critic. 4, 5

Pe baza acestor informații, cercetătorii sugerează că creșterea imunității înnăscute prin intermediul unor suplimente de beta-glucan poate contribui la atenuarea infecției cu COVID-19 și poate aplatiza curba. 6

Beta-glucanii pot ajuta la prevenirea răcelii și a gripei

Cercetările privind beta-glucanii și COVID-19 sunt promițătoare, dar din moment ce virusul este încă nou, există doar un număr limitat de studii disponibile în acest moment. Cu toate acestea, o serie de studii au confirmat că beta-glucanii oferă o protecție puternică împotriva altor infecții virale, cum ar fi răceala obișnuită și gripa, care pot duce la răspunsuri imune similare. De exemplu:

  • Un studiu din 2013 a constatat că administrarea a 900 mg de beta-glucani sub formă de drojdie de bere timp de 16 săptămâni a redus rata infecțiilor cu răceală cu 25% și a ameliorat simptomele la cei bolnavi cu 15%. 7
  • Alergătorii de maraton care au luat 250 mg de beta-glucani care conțin drojdie de bere timp de 28 de zile după un maraton au fost cu 37% mai puține șanse de a contracta simptome de răceală sau gripă comparativ cu cei care au luat un placebo. 8
  • Persoanele care au luat 250 mg de beta-glucani pe zi timp de 90 de zile au raportat cu 43 de zile mai puține simptome de infecție a tractului respirator superior, comparativ cu cei care au luat un placebo. 9
  • Un studiu efectuat pe animale în 2015 a constatat că hrănirea șoarecilor cu beta-glucani timp de două săptămâni „a redus semnificativ efectele infecției gripale asupra mortalității totale”. 10  Potrivit autorilor, „aceste efecte sunt cauzate de stimularea atât a reacției imune celulare cât și a reacției imune umorale care are ca rezultat o sarcină virală mai mică”.
Faceți clic aici pentru a citi mai multe

Alte beneficii pentru sănătate ale beta-glucanilor

Pe lângă faptul că ajută la combaterea COVID-19 și a altor boli virale, beta-glucanii au și alte beneficii pentru sănătate, inclusiv următoarele:

• Îmbunătățirea rezistenței la insulină – S-a demonstrat că beta-glucanii reduc răspunsurile la glucoză și insulină după masă, îmbunătățesc sensibilitatea la insulină la persoanele diabetice și nediabetice și ajută la controlul glicemic. 11  Deși și alte tipuri de fibre solubile au acest efect, comparativ cu celelalte, sunt necesare cantități mai mici de beta-glucani pentru a obține aceleași rezultate.

• Îmbunătățirea diversității microbiene în intestin – Beta-glucanii pot contribui la promovarea creșterii bacteriilor benefice din intestin, acționând ca un prebiotic. Într-un studiu, beta-glucanii au îmbunătățit rata de creștere a Lactobacillus plantarum în intestin atât în ​​condiții nestresate, cât și în condiții de stres.

Poate cel mai important, beta-glucanii au fost capabili să protejeze  probioticele  de stresul gastro-intestinal cauzat de pH scăzut, săruri biliare și enzime digestive, crescând rata de supraviețuire a acestora în timp ce călătoreau prin sistemul digestiv. 12

• Prevenirea cancerului – Beta-glucanii au fost folosiți ca tratament al cancerului în Japonia din 1980. 13  Conform unui raport din 2007 în Medicina, beta-glucanii pot preveni oncogeneza – procesul în care celulele sănătoase devin celule canceroase – prin protejarea împotriva agenților cancerigeni care deteriorează ADN-ul celular.

Raportul notează că beta-glucanii au demonstrat, de asemenea, că inhibă creșterea tumorii prin activarea macrofagelor și a celulelor NK. Beta-glucanii contribuie, de asemenea, la reducerea inflamației asociate cu cancerul și la lupta împotriva metastazelor, recurenței cancerului și rezistenței la medicamente tumorale. 14

• Reducerea poftei de mâncare și scăderea în greutate – Într-un studiu realizat pe anul 2018 în PLOS One, cercetătorii au împărțit șoarecii în două grupuri. Un grup a fost hrănit cu o dietă bogată în grăsimi cu beta-glucani, în timp ce celălalt a fost hrănit cu o dietă bogată în grăsimi cu celuloză, un alt carbohidrat bogat în fibre, timp de 12 săptămâni.

După perioada de testare, șoarecii cărora li s-a administrat beta-glucanii au avut o creștere în greutate și o masă de grăsime semnificativ mai mică în comparație cu grupul celulozic. De asemenea, au avut o producție crescută de acizi grași cu lanț scurt, în special butirat, și secreții mai mari de hormoni intestinali peptida YY și GLP-1, care ajută la reducerea poftei de mâncare și la îmbunătățirea sensibilității la insulină. 15

Puteți găsi beta-glucani sub formă suplimentară, dar, ca întotdeauna, cel mai bine este să obțineți acest tip de fibre din surse alimentare 16 întregi,  cum ar fi ciupercile (Reishi,  Shiitake , Maitake), drojdia de panificație sau  algele marine . Anumite boabe cum ar fi ovăzul, orzul, sorgul, secara și orezul îl conțin, de asemenea.

Alți nutrienți care ajută la creșterea imunității

În timp ce beta-glucanii sunt imunomodulatori importanți, există și alți nutrienți care stimulează imunitatea, inclusiv:

• Vitamina C –  Vitamina C  este un puternic antioxidant și unul dintre cei mai puternici nutrienți implicați atât în ​​sistemul imunitar înnăscut, cât și în cel adaptiv. Vitamina protejează împotriva stresului oxidativ, ajută la distrugerea microbilor și susține bariera epitelială a pielii, care împiedică agenții patogeni să pătrundă în corpul dumneavoastră. Vitamina C ajută, de asemenea, la eliminarea celulelor albe din sângele locurilor de infecție și la scăderea potențialelor leziuni tisulare. 17

Într-un studiu din 2020 publicat în Pneumologie, cercetătorii au analizat dacă doza mare de vitamina C administrată intravenos ar putea ajuta la tratarea pacienților cu COVID-19 bolnavi în mod critic. 18  Cincizeci și patru de pacienți au fost împărțiți în două grupuri. Unui grup i s-au administrat 12 grame de vitamina C la fiecare 12 ore timp de șapte zile, iar celuilalt grup a primit un placebo.

Pacienții din grupul cu doze mari de vitamina C au prezentat niveluri mai scăzute de interleukină-6, o citokină pro-inflamatorie care este unul dintre factorii care au contribuit la furtuna de citokine și au înregistrat o reducere semnificativă a mortalității de 28 de zile.

De regulă, nu recomand doze mari de vitamina C decât dacă este sub formă lipozomală. De asemenea, nu recomand suplimentarea pe termen lung sau cronică cu doze mari de vitamina C, deoarece acest lucru poate provoca dezechilibre nutriționale. De exemplu, administrarea de doze mari de vitamina C (acid ascorbic) în mod regulat scade nivelul de cupru, deci dacă sunteți deja deficitar în cupru și luați doze mari de vitamina C, vă puteți compromite sistemul imunitar.

Vitamina D – Vitamina D, care este produsă în piele ca răspuns la expunerea la soare, este un hormon steroid cu activitate antimicrobiană puternică capabilă să lupte împotriva bacteriilor, virușilor și ciupercilor. Dovezile sunt clare că cu cât nivelul de  vitamina D este mai scăzut , cu atât riscul de a contracta o răceală sau o gripă este mai mare. 19

O analiză științifică a confirmat suplimentarea cu vitamina D crește imunitatea și reduce ratele de răceală și gripă. 20  Cercetătorii consideră că vitamina D oferă protecție prin creșterea peptidelor antimicrobiene în plămâni și că „[t] poate fi unul dintre motivele pentru care răcelile și gripele sunt cele mai frecvente în timpul iernii, când expunerea la soare (și, prin urmare, producerea naturală de vitamina D a corpului ) este cel mai scăzut … ” 21

Potrivit unui raport din 2020 publicat în The Lancet Diabetes & Endocrinology, vitamina D a fost utilizată pentru a preveni sau trata infecțiile respiratorii acute încă din anii 1930. 22  Recent, similitudinile dintre factorii de risc ai deficitului de vitamina D și factorii de risc pentru infecția severă cu COVID-19 i-au determinat pe cercetători să analizeze dacă suplimentarea cu vitamina D ar putea fi benefică pentru prevenirea sau tratarea noului virus.

Într-un studiu indonezian, cercetătorii au descoperit că majoritatea cazurilor severe de COVID-19 cu niveluri inadecvate de vitamina D sau de inadecvare a vitaminei D au murit, determinându-i să ajungă la concluzia că starea vitaminei D este puternic corelată cu mortalitatea prin COVID-19. 23

Într-un alt studiu publicat în Aging Clinical and Experimental Research, cercetătorii britanici au analizat date din 20 de țări europene diferite, comparând ratele de COVID-19 și ratele de mortalitate cu nivelul mediu de vitamina D al populației. 24

Au descoperit țări precum Spania și Italia, care au raportat rate mai mari de deces, de asemenea, au avut niveluri mai ridicate de deficit de vitamina D în populație. În schimb, țările cu rate mai scăzute de COVID-19 și mortalitate, precum Suedia și Norvegia, au avut, de asemenea, rate mai mici de deficit de vitamina D.

• Zinc – Zincul afectează mai multe părți diferite ale sistemului imunitar. Nutrientul este esențial pentru dezvoltarea normală și funcționarea neutrofilelor, a celulelor NK și a macrofagelor. Zincul  funcționează și ca antioxidant și ajută la prevenirea deteriorării radicalilor liberi în timpul inflamației asociate bolilor virale. 25

De asemenea, s-a demonstrat că zincul inhibă replicarea virală a virușilor dependenți de ARN, care includ COVID-19, rinovirusurile (care cauzează răceli comune) și gripa. Din această cauză, cercetătorii dintr-un raport din 2020 din Hypotheses Medical afirmă că este posibil ca zincul să fie benefic pentru prevenirea și tratarea COVID-19. 26

https://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2020/08/31/beta-glucans-may-help-combat-covid-19.aspx

Exprimati-va pararea!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.