Conexiunea cancer – proteine ​​animale

Sfaturile dietetice date bolnavilor de cancer sunt, în cel mai bun caz, dureroase ignorante și, în cel mai rău caz, potențial letale.

Pacienților cu cancer li se spune în mod obișnuit de către medicii și nutriționiștii lor să mănânce orice își doresc și, adesea, sunt trimiși acasă cu sugestii de a consuma junk food bogat în calorii, cum ar fi înghețată și milkshake. În plus, există o serie de cărți de dietă pentru cancer cu rețete pe bază de carne, în ciuda numărului nenumărat de studii publicate care demonstrează modul în care consumul produselor de origine animală (carne, lactate, ouă) poate provoca și promova creșterea cancerului.

Acest articol nu trebuie să fie un tratat definitiv și exhaustiv pe această temă, ci doar o referință rapidă pentru a vă ajuta să înțelegeți elementele de bază.

Să începem cu cauzatorii cancerului.

În 2015, după examinarea a 800 de studii științifice, Agenția Internațională pentru Cercetarea Cancerului (IARC) a clasificat carnea procesată, inclusiv slănină, cârnați, șuncă, hot dog, carne delicatese, carne de vită, carne conservată și sacadată ca agenți cancerigeni din grupa 1 ( Sursa,  Sursa ). Asta înseamnă că există suficiente dovezi că aceste alimente provoacă în mod direct cancer colorectal și, de asemenea, pot provoca cancer de stomac. Mănâncând doar 1,75 uncii (50 grame) de carne procesată pe zi – adică aproximativ două benzi de slănină – crește riscul de cancer colorectal cu 18% ( sursă ). Și riscul dumneavoastră crește odată cu cantitatea de carne consumată.

Carnea roșie (carne de vită, porc, miel etc.) este clasificată ca fiind cancerigenă din grupa 2A, ceea ce înseamnă că dovezile actuale indică faptul că este o cauză probabilă a cancerului, în special a cancerului colorectal, pancreatic și de prostată.

O meta-analiză separată a asociat consumul de carne roșie și carne procesată cu un risc crescut de cancer colorectal, esofagian, hepatic, pulmonar și pancreatic ( Sursa ).

Un alt studiu notabil a constatat că americanii de vârstă mijlocie cu vârste cuprinse între 50 și 65 de ani, care au raportat că consumă o dietă bogată în proteine, cu peste 20% din caloriile provenite din proteinele animale, au fost de patru ori mai predispuse să moară de cancer sau diabet și de două ori mai probabil să moară de orice altă cauză în următorii 18 ani. Dar cei care au consumat o dietă pe bază de plante nu au avut nicio creștere a riscului ( sursă ).

În afară de faptul că carnea procesată și carnea roșie sunt potențiale cauzatoare directe de cancer, iată șapte moduri în care produsele de origine animală pot contribui la creșterea cancerului.

Grăsimi saturate
O dietă bogată în proteine ​​animale – carne, lactate, ouă – este, de asemenea, bogată în grăsimi saturate. S-a constatat că o dietă bogată în grăsimi saturate vă crește riscul de cancer pulmonar și intestinal . De asemenea, vă crește riscul de cancer de sân ER + dacă sunteți femeie și cancer de prostată dacă sunteți bărbat. Nu există nicio asociere a riscului crescut de cancer cauzat de grăsimile saturate găsite în alimentele vegetale, cum ar fi nucile, semințele și avocado.

Colesterol Colesterolul
alimentar a fost asociat cu un risc crescut de multe tipuri de cancer, inclusiv stomacul, colorectalul, sânul, plămânul, pancreasul, rinichii, vezica urinară și limfomul non-Hodgkin ( Sursa ). Metaboliții colesterolului susțin progresia cancerului și suprimă răspunsurile imune. Studiile au arătat că manipularea metabolismului colesterolului inhibă creșterea tumorii, remodelează peisajul imunologic și revigorează funcția imună antitumorală ( Sursă ). Colesterolul nu se găsește în hrana plantelor, ci doar în hrana animalelor, iar ouăle sunt cea mai mare sursă. Cea mai simplă modalitate de a elimina colesterolul în exces care alimentează cancerul și care suprimă imunitatea din corpul dvs. este să încetați să consumați alimente pentru animale. Ficatul tau produce tot colesterolul de care are nevoie corpul tau.

IGF-1
Factorul de creștere asemănător insulinei (IGF-1) este un hormon de creștere legat direct de creșterea necontrolată a cancerului. Nivelurile crescute de IGF-1 pot promova cancerul la om, în special cancerul de sân, prostată, pancreas și colon ( sursă ). Nivelurile de IGF-1 cresc în corpul dumneavoastră atunci când mâncați proteine ​​animale și / sau zahăr rafinat. Un studiu remarcabil a constatat că, după doar 12 zile, pe o dietă vegetală cu alimente întregi, plus exerciții zilnice, s-a constatat că sângele pacienților cu cancer mamar avea niveluri semnificativ mai scăzute de IGF-1 și puterea crescută de oprire a cancerului ( Sursa ).

Metionina
Multe celule canceroase umane, inclusiv colorectal, sân, ovarian, melanom și chiar leucemie, sunt dependente de un aminoacid numit metionină, care este unul dintre cei nouă aminoacizi care nu sunt produși de organism ( Sursă , Sursă ). Fructele conțin puțin sau deloc metionină. Legumele, nucile și cerealele integrale au cantități mici. Fasolea are cea mai mare metionină din regnul plantelor, cu toate acestea, laptele, ouăle și carnea roșie au peste două ori mai mult decât metionina decât fasolea. Puiul și peștele au de cinci până la șapte ori mai multe. Cea mai ușoară modalitate de a vă menține nivelul de metionină scăzut și de a priva celulele canceroase de acest aminoacid esențial este să mâncați puțin sau deloc hrană pentru animale.

Fierul Heme Fierul
Heme este o formă extrem de absorbabilă de fier care se găsește în carne – în special carnea roșie, carnea de organe și crustacee – dar nu se găsește în alimentele vegetale. În cantități mici, fierul este bun pentru corpul dumneavoastră și este necesar pentru formarea celulelor sanguine sănătoase, dar excesul de fier provoacă stres oxidativ, deteriorarea ADN-ului și poate cataliza formarea compușilor N-nitrozo-cauzatori de cancer. Excesul de fier din dietă a fost legat de un risc crescut de cancer esofagian, stomacal, colorectal și de sân ( Sursă , Sursă , Sursă). Excesul de fier se acumulează în ficat, inimă și pancreas, ducând în cele din urmă la toxicitatea fierului, deoarece corpul tău nu are cum să scape de excesul de fier decât prin pierderea de sânge. Fierul non-hem este o formă de fier mult mai sigură, care se găsește în alimentele vegetale, în special în leguminoase, semințe de susan, semințe de dovleac, spanac, brânză elvețiană, quinoa și caise uscate.

Neu5Gc
acid N-glycolylneuriminic (Neu5Gc) este o moleculă unică de zahăr găsite doar în hrana pentru animale, în special carne roșie, carne de organe și unele produse lactate, ceea ce crește riscul de formare a tumorilor la om. Neu5Gc nu apare la om și sistemul dvs. imunitar tratează această moleculă ca un invadator străin și produce anticorpi ca răspuns la aceasta, care măresc inflamația în corpul dumneavoastră. Neu5Gc a fost asociat cu boli inflamatorii, inclusiv cancer, boli cardiovasculare și unele infecții bacteriene ( Sursă ,  Sursă ).

HCA și PAC
Gătirea cărnii creează compuși mutageni numiți amine heterociclice (HCA) și hidrocarburi policiclice aromatice (HAP). Acestea sunt substanțe chimice cauzatoare de cancer formate atunci când carnea și grăsimile din mușchi sau organe sunt gătite la temperaturi ridicate, cum ar fi grătarul, coacerea, prăjirea în tigaie sau grătarul pe flacără deschisă. HCA și HAP sunt legate de diferite tipuri de cancer, inclusiv rinichi, colorectal, plămân, prostată și cancer pancreatic ( Sursă , Sursă , Sursă , Sursă , Sursă ).

Un studiu amplu a constatat că persoanele cu cel mai mare consum de carne gătită la temperaturi ridicate au avut un risc cu 70% mai mare de cancer pancreatic comparativ cu cele cu cel mai mic consum de carne bine făcută ( Sursa ). Slănina prăjită și peștele prăjit au cele mai mari concentrații de HCA și PAC, de aproximativ cinci ori mai mult decât carnea de vită și de pui. Interesant este că s-a constatat că puiul gătit fără piele are dublul nivelurilor de mutageni decât puiul gătit cu pielea.

Oamenii nu mănâncă animale de mii de ani?
Da, dar nu la nivelurile excesive pe care le facem astăzi. Datorită agriculturii în fabrică, mâncăm carne și lactate la fiecare masă. Acest lucru pare normal, dar este fără precedent în istoria umană, la fel ca și ratele noastre de boli cronice, cum ar fi cancerul, bolile de inimă și diabetul. Există încă multe părți ale lumii în care ratele de cancer sunt foarte scăzute. De exemplu, rata cancerului de colon este de 50 de ori mai mică la nativii africani decât la afro-americanii. Cercetătorii cred că ratele extraordinar de scăzute ale cancerului de colon ale nativilor africani sunt absente „factorilor alimentari agresivi”, și anume proteinele și grăsimile animale ( Sursa ).

Dar carnea sălbatică, organică, hrănită cu iarbă?
Când vine vorba de consumul produselor de origine animală, gândiți-vă în termeni de calitate și cantitate. Vă sugerez o calitate ridicată, o cantitate redusă. Conform National Geographic Blue Zones Project , cele mai sănătoase grupuri de oameni cu cea mai lungă viață din întreaga lume mănâncă 95% pe bază de plante. Acest lucru echivalează cu consumul de produse animale de câteva ori pe săptămână. Aceasta este considerată a fi zona sigură pentru prevenirea multor boli dietetice cronice.

Dacă încercați să vindecați cancerul activ , vă sugerez să aplicați principiul precauției și să reduceți drastic consumul de produse de origine animală, precum și de alimente procesate la zero sau aproape de zero. Gândiți-vă la reducerea riscului. Când reduceți sau eliminați produsele de origine animală din dieta dvs. și le înlocuiți cu alimente vegetale întregi de pe pământ, nu numai că reduceți nivelurile cauzatorilor de cancer și promotorii cancerului care se găsesc în hrana animalelor, dar creșteți și nivelul a mii de compuși anticanceroși găsit doar în hrana vegetală. De aceea, o dietă alimentară integrală pe bază de plante (de preferință organică) este dieta optimă împotriva cancerului.

Exprimati-va pararea!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.