trombocite, trombocitopenie

Trombocitele sunt celule din sânge care ajută la coagulare și este esențial să le menținem nivelul. Cu toate acestea, unii oameni au trombocitopenie sau un număr scăzut de trombocite, ceea ce înseamnă că trebuie să găsească modalități de a-și crește nivelul.Consumul anumitor alimente poate ajuta la creșterea numărului de trombocite al unei persoane în mod natural.Alimentele pe care trebuie să le consumați pentru a crește numărul de trombocite includ:alimente bogate în folatalimente bogate în vitaminele B-12, C, D și Kalimente bogate în fierSuplimentele acestor substanțe nutritive sunt disponibile și pot ajuta la creșterea numărului de trombocite al unei persoane.Evitarea produselor specifice, cum ar fi alcoolul și îndulcitorul artificial aspartam, poate ajuta, de asemenea, la creșterea numărului de trombocite.Alimente care cresc numarul trombocitelorMai multe vitamine și minerale pot încuraja un număr mai mare de trombocite, inclusiv:Alimente bogate în folatFolatul este o vitamină B esențială pentru celulele sanguine sănătoase. Acidul folic este forma sintetică a folatului.Potrivit Institutelor Naționale de Sănătate (NIH) , adulții necesită cel puțin 400 micrograme (mcg) de folat zilnic, iar femeile însărcinate au nevoie de 600 mcg.Alimentele care conțin folat sau acid folic includ:legume verzi închis, cu frunze, cum ar fi spanacul și varza de Bruxellesficat de vitafasole negrecereale fortificate pentru micul dejun și alternative lactateorezdrojdiemazāreaOamenii ar trebui să fie atenți să nu consume cantități excesive de acid folic din suplimente sau alimente fortificate, deoarece nivelurile ridicate pot interfera cu funcția de vitamina B-12.Consumul de alimente bogate în folat nu cauzează probleme.Alimente bogate în vitamina B-12Vitamina B-12 este necesară pentru formarea celulelor roșii din sânge.Nivelurile scăzute de B-12 din organism pot contribui, de asemenea, la un număr scăzut de trombocite.Conform NIH , persoanele cu vârsta de 14 ani și peste necesită zilnic 2,4 mcg de vitamină B-12. Femeile gravide și care alăptează necesită până la 2,8 mcg.Vitamina B-12 este prezentă în produsele de origine animală, inclusiv:carne de vită și ficat de vităouăpești, inclusiv scoici, păstrăv, somon și tonProdusele lactate conțin și vitamina B-12, dar unele cercetări sugerează că laptele de vacă poate afecta producția de trombocite.Vegetarienii și veganii pot obține vitamina B-12 de la:cereale fortificatealternative lactate fortificate, cum ar fi laptele de migdale sau laptele de soiasuplimenteAlimente bogate în vitamina CVitamina C joacă un rol vital în funcția imunitară. Vitamina C ajută, de asemenea, trombocitele să funcționeze corect și îmbunătățește capacitatea organismului de a absorbi fierul, care este un alt nutrient esențial pentru trombocite.Multe fructe și legume conțin vitamina C, inclusiv:brocollivarză de Bruxellescitrice, cum ar fi portocale și grapefruitkiwiardei gras roșu și verdecăpșuneRețineți că căldura distruge vitamina C, deci este mai bine să consumați alimente bogate în vitamina C crude atunci când este posibil.Alimente bogate în vitamina D.Vitamina D contribuie la buna funcționare a oaselor, mușchilor, nervilor și sistemului imunitar.Potrivit Asociației de Asistență a Tulburărilor Trombocitare (PDSA) , vitamina D joacă, de asemenea, un rol esențial în funcția celulelor măduvei osoase care produc trombocite și alte celule sanguine.Organismul poate produce vitamina D din cauza expunerii la soare, dar nu toată lumea primește suficientă lumină solară în fiecare zi, mai ales dacă trăiește în climă mai rece sau în regiunile nordice. Adulții cu vârsta cuprinsă între 19 și 70 de ani necesită zilnic 15 mcg de vitamina D.Sursele alimentare de vitamina D includ:gălbenuș de oupești grași, cum ar fi somonul, tonul și macroululeiuri din ficat de peștelapte și iaurt îmbogățitVegetarienii și veganii stricți pot obține vitamina D din:cereale fortificate pentru micul dejunsuc de portocale fortificatalternative lactate fortificate, cum ar fi laptele de soia și iaurtul de soiasuplimenteCiuperci expuse la UVAlimente bogate în vitamina KVitamina K este esențială pentru coagularea sângelui și pentru sănătatea oaselor.Potrivit unui sondaj informal PDSA, 26,98% dintre persoanele care au luat vitamina K au raportat o îmbunătățire a numărului de trombocite și a simptomelor de sângerare.Aportul adecvat de vitamina K pentru adulți, cu vârsta de peste 19 ani este de 120 mcg pentru bărbați și 90 mcg pentru femei.Alimentele bogate în vitamina K includ:natto, un vas de soia fermentatverdeață cu frunze, cum ar fi gulere, napi, spanac și varzăbrocolisoia și uleiul de soiadovleacAlimente bogate în fierFierul este esențial pentru niveluri sănătoase de celule roșii din sânge și trombocite. Cercetările efectuate pe copiii mici și adolescenții cu anemie feriprivă sugerează că fierul ar putea crește numărul de trombocite la cei cu această afecțiune.Potrivit NIH , bărbații de peste 18 ani și femelele de peste 50 de ani necesită zilnic 8 miligrame (mg) de fier, în timp ce femeile cu vârste cuprinse între 19 și 50 de ani au nevoie de 18 mg. Femeile au nevoie de 27 mg pe zi în timpul sarcinii.Alimentele bogate în fier includ:stridiificat de vitacereale fortificate pentru micul dejunfasole albă și fasoleciocolata neagralintetofuConsumați surse vegetale de fier, cum ar fi fasole, linte și tofu, cu o sursă de vitamina C pentru a crește ratele de absorbție. Evitați să consumați alimente bogate în calciu și să luați suplimente de calciu în același timp cu sursele de fier.Alimente de evitatAnumite alimente și băuturi pot reduce numărul de trombocite, inclusiv:alcoolaspartam, un îndulcitor artificialsuc de merișoarechinina, o substanță în apă tonică și lămâie amarăSuplimenteUnele cercetări raportează că anumite suplimente pot crește numărul de trombocite:Suplimentele includ:ClorofilăClorofila este un pigment verde găsit în plante. Administrarea clorofilei poate atenua unele dintre simptomele numărului scăzut de trombocite, deși cercetările privind eficacitatea acesteia sunt limitate.Suplimentele pe bază de alge, precum chlorella, sunt bogate în clorofilă. PDSA menționează chlorella ca potențial supliment pentru cei cu număr mic de trombocite.19% dintre persoanele din sondajul lor au raportat creșterea numărului de trombocite și 33% au raportat îmbunătățiri ale simptomelor de sângerare după administrarea de chlorella.Extract din frunze de papayaÎn cercetările efectuate pe șoareci, extractul de frunze de papaya a crescut semnificativ numărul de trombocite și celule roșii din sânge în comparație cu alți șoareci. Cu toate acestea, sunt necesare mai multe cercetări, în special pe subiecți umani.Extractul de frunze de papaya este disponibil în magazinele de sănătate sub formă de pilule.MelatoninaMelatonina este un hormon produs de organism care ajută la reglarea ceasului intern al corpului.Câteva cercetări pe animale raportează o legătură între melatonină și creșterea nivelului de trombocite. Cu toate acestea, sunt necesare mai multe cercetări pentru a determina cât de util este pentru persoanele cu număr scăzut de trombocite.Melatonina este disponibilă sub formă lichidă, tabletă sau sub formă topică în magazinele de sănătate.

Exprimati-va pararea!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.